Friday, April 23, 2010

Ya Allah Selamatkan Aku...

Ini adalah ucapan yg aku selalu sebutkan ketika aku mula diwarnai dengan futur yang begitu indah menghiasi hidupku...

Tanpa ku sedari ia semakin menular dan mula merebakkan dakwat-dakwat hitam dalam hatiku yang makin lama semakin pekat warnanya..

Semoga Allah selamatkan Aku..

Ya Allah Selmatkan aku..

Ketika diri ini mula berada di dalam jiwa yang penuh mencari Hidayah dan petunjuk seringkali kita tersungkur dengan keindahan dunia yang begitu mudah menarik perhatian kita, dimana fitrah kita yang inginkan syurga itu... Tetapi fitrah kita sering disalahertikan dan sentiasa mengundang kepada pelbagai permasalahan akibat kurang nya kefahaman kita terhadap sesuatu benda yang besar.... Dan semestinya ialah syahadah kita sendiri...

satu Quote yg boleh diambil dari buku Zainab Al-Ghazali
"Hari-Hari dalam hidupki"...

"Hati kami Islam, Hajjah! Selama kami mengucapkan La Ilaha Ilallah itu sudah cukup,"
jawapan yg menunjukkan kejahilan(kata-kata Zainab Al-Ghazali)..


Begitulah kehidupan kita yg seharian ini.. Disebabkan kesenangan kita mudah lupa akan penyaksian kita dengan Allah s.w.t............

No comments:

Post a Comment